-
3.1
Služba elektronického doručení opravňuje Odesílatele/Příjemce k využití Služeb prostřednictvím portálu www.zelenaposta.cz, a to k doručování zásilek od
Odesílatele Příjemci způsobem a ve formátu, které umožňuje Služba, na konto Příjemce na www.zelenaposta.cz, a to na mailovou adresu Příjemce uvedenou v
Registračním formuláři.
-
3.2
Smluvní strany se dohodly, že odesílání zásilky se zrealizuje prostřednictvím Aplikace v rozsahu, který si zvolí Odesílatel/ Příjemce.
-
3.3
Odesílatel/ Příjemce je povinen chránit přihlašovací údaje k uživatelskému profilu Odesílatele/Příjemce před ztrátou, poškozením, zpřístupněním jiné osobě
nebo jejich zneužitím. Za škody způsobené příjemci v důsledku porušení tohoto ustanovení Společnost nenese odpovědnost.
-
3.4
Pro funkci emailové notifikace přijaté zásilky, je Příjemce povinen nepřetržitě zajistit:
-
a.)
přístup k definované elektronické adrese Příjemce (e-mailu),
-
b.)
dostatečnou kapacitu emailové schránky Příjemce minimálně 2MB,
-
c.)
možnost přijímání elektronické pošty s přílohou s kapacitou do 2 MB,
-
d.)
průchodnost elektronické pošty Společnosti přes jakékoliv filtry emailové schránky Příjemce,
-
e.)
aktuálnost, úplnost a správnost údajů Příjemce poskytnutých Příjemcem na portálu, které jsou nezbytné pro poskytnutí Služby,
-
f.)
software potřebný pro zobrazení zasílaných faktur, jejich příloh nebo písemností,
-
g.)
průchodnost a dostupnost Služby, protokolu či jiného technického zabezpečení, které je potřebné na přenos a uložení obsahu.
-
3.5
Příjemce je povinen bezodkladně Společnost prostřednictvím uživatelského profilu informovat o všech změnách, které nastaly v právních skutečnostech
příjemce, zejména změna jména a/nebo příjmení, adresy (včetně elektronické adresy), sídla, oprávnění jednat apod. a uvádět v uživatelském profilu
aktuální,
úplné a správné údaje. Za oznámení nových údajů odpovídá v plném rozsahu Příjemce a pro Společnost jsou závazné údaje, které jsou uvedeny v uživatelském
profilu Příjemce v době odeslání faktury nebo jiné písemnosti.
-
3.6
Společnost neodpovídá za nedoručení obsahu nebo doručení neúplného obsahu nebo jeho příloh z důvodu:
-
a.)
poruch na komunikační trase při použití internetu,
-
b.)
nemožnosti Připojení Příjemce k síti internet,
-
c.)
zpřístupnění přihlašovacích údajů do uživatelského profilu Příjemce na portálu jiné osobě.
-
6.1
Licence k užívání Aplikace v rozsahu Základních funkcionalit se poskytuje bezúplatně.
-
6.2
Ceny za poskytnutí Služby podle této smlouvy jsou stanovené v ceníku. Společnost je oprávněna měnit ceník, přičemž změna je účinná prvním dnem měsíce
následujícího po měsíci, ve kterém byla změna ceníku zveřejněna na portálu www.zelenaposta.cz. Pokud Klient se změnou ceníku nebude souhlasit, může před
datem účinnosti změny Smlouvu vypovědět. Smlouva v takovém případě skončí dnem účinnosti změny. V případě, že Klient do data účinnosti změny Smlouvu
nevypoví, stane se dnem účinnosti změněný ceník závazným pro obě strany. Poštovné bude Společnost účtovat podle aktuálně platného tarifu Provozovatele
poštovních služeb.
-
6.3
Cenu za poskytnuté Služby a poštovné se Odesílatel zavazuje Dodavateli zaplatit prostřednictvím měsíční faktury.
-
6.4
V případě platby prostřednictvím faktury Společnost vystaví do 5. dne měsíce následujícího po příslušném měsíci fakturu za poskytnuté Služby. Rozsah
poskytnuté Služby (evidenci odeslaných zásilek), za příslušný měsíc je dostupný v kontě Odesílatele na webové stránce Společnosti.
-
6.5
Podkladem pro vystavení faktury za poštovné je doklad prokazující podání zásilky k poštovní přepravě a doklad o úhradě poštovného Dodavatelem
Provozovateli
poštovních služeb.
-
6.6
Každá faktura musí obsahovat všechny požadované náležitosti daňového dokladu podle platného právního řádu České republiky. V případě, že faktura nebude
obsahovat požadované náležitosti daňového dokladu, je Odesílatel oprávněn fakturu vrátit Společnosti.
-
6.7
Uzavřením Smlouvy uděluje Odesílatel Společnosti souhlas, aby všechny daňové doklady za užívání Služby byly vystavovány ve formě elektronických faktur,
které budou uloženy do jeho konta na webové stránce Společnosti a zaslány na e-mailovou adresu Odesílatele/Příjemce zadanou v rámci registrace.
Elektronická
faktura představuje plnohodnotný daňový doklad pro daňové účely.
-
6.8
Splatnost měsíční faktury je čtrnáct (14) kalendářních dní ode dne doručení faktury Odesílateli/Příjemci.
-
6.9
Odesílatel/Příjemce uhradí Společnosti za každý den zpoždění platby faktury za poskytnuté
-
6.10
Služby smluvní pokutu ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení, přičemž dnem úhrady se rozumí připsání dlužné částky na účet Společnosti.
Uplatněním smluvní pokuty není dotčen nárok Společnosti na vyúčtování příslušného úroku z prodlení podle § 1970 občanského zákoníku.
-
6.11
Cenu za poskytnuté Služby a poštovné může Odesílatel/Příjemce zaplatit předem předplacením kreditu.
-
6.12
V případě předplaceného kreditu Odesílatel uhradí jím zvolenou výšku kreditu prostřednictvím platebních bran vybraných bank nebo bankovním převodem ve
svém
kontě na webové stránce Společnosti. Následně mu Společnost na uhrazený kredit vystaví fakturu. Odesílatel je informován o výšce aktuálního kreditu
prostřednictvím Aplikace na svém uživatelském profilu a bere na vědomí, že ze strany Společnosti bude Služba poskytnuta pouze do výšky aktuálního kreditu.
-
7.1
V případě, že Služba nebyla poskytnuta podle dohodnutých podmínek, je Odesílatel/Příjemce oprávněn podat reklamaci.
-
7.2
Odesílatel/Příjemce je oprávněn reklamovat zásilku, která byla doručována v rámci poskytování služeb do 14 dní od dodání zásilky adresátům, přičemž se
bude postupovat tak, že Odesílatel/Příjemce podá písemnou reklamaci Společnosti.
-
7.3
Reklamace musí obsahovat tyto náležitosti:
-
a.)
Identifikace reklamujícího – jméno, adresa, telefonní, e-mailový kontakt,
-
b.)
Identifikace reklamované zásilky – odesílatel, adresát, datum odeslání,
-
c.)
Důvod reklamace – ztráta, nedodání ve stanovené lhůtě, poškození, úbytek obsahu, dodání neoprávněnému adresátovi, nedodržení podmínek Služby apod.,
-
d.)
Náhrada škody – kdo uplatňuje případnou náhradu škody a komu má být vyplacena (odesílatel, adresát),
-
e.)
Jiné – ostatní údaje umožňující rychleji identifikovat případný vzniklý problém.
-
7.4
Podání reklamace se nepovažuje za uplatnění práva na náhradu škody.
-
7.5
Lhůta k vyřízení reklamace je nejvýše 30 dnů a začíná plynout dnem přijetí reklamace.
-
7.6
V rámci reklamačního řízení může Společnost požadovat od Odesílatele/Příjemce i další relevantní informace potřebné k prošetření, přičemž se do lhůty k
vyřízení reklamace nezapočítává lhůta potřebná k doplnění těchto informací.
-
7.7
Rozhodnutí o reklamačním řízení zašle Společnost písemně na adresu Odesílatele/Příjemce uvedenou v reklamačním dopisu. Případnou náhradu škody vyplatí
Společnost bezhotovostně.
-
7.8
Za opodstatněnou se považuje každá reklamace, kdy Společnost nepostupovala v souladu s touto smlouvou.
-
7.9
Pokud Společnost nedodrží lhůtu k vyřízení reklamace, tato se považuje za opodstatněnou a vzniká nárok na náhradu škody.
-
10.1
Odesílatel/Příjemce, poskytuje Společnosti souhlas se zpracováním svých osobních údajů v rozsahu titul, jméno, příjmení, adresa, e-mailová adresa,
telefonní
číslo, za účelem plnění povinností souvisejících s poskytováním elektronických služeb zaměřených zejména na příjem, vytváření, zpracování, uchovávání,
odesílání a doručování elektronických zásilek (dokumentů) jakož i vytěžování dat z uložených nebo přijatých dokumentů (dále jen Účel).
-
10.2
Odesílatel/Příjemce, poskytuje Společnosti souhlas se zpracováním svých osobních údajů na dobu trvání Smlouvy a následujících dvou (2) měsíců po ukončení
smluvního vztahu; déle je Společnost oprávněna tyto údaje zpracovávat pouze v rozsahu a způsobem, který je potřebný k řádnému plnění jejích zákonných
povinností. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné. Klient je oprávněn si vyžádat informaci o zpracovávaných osobních údajích. V případě, že se Klient
domnívá, že zpracovávané osobní údaje jsou nepřesné, může požádat o vysvětlení a o odstranění závadného stavu. Klient je oprávněn obrátit se žádostí o
zjednání nápravy na Úřad pro ochranu osobních údajů.
-
10.3
Odesílatel/Příjemce, potvrzuje, že mu Společnost předem prostřednictvím těchto VOP a stránek www.zelenaposta.cz , poskytla všechny informace, které je ve
smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, které musí být oznámeny před získáním osobních údajů.
-
10.4
Odesílatel/Příjemce, bere na vědomí, že při zpracování jeho osobních údajů může dojít k jejich přeshraničnímu přenosu, a to do členských států Evropské
unie
nebo států, které jsou smluvními stranami Dohody o Evropském hospodářském prostoru.
-
10.5
Odesílatel/Příjemce, pro případ, že při používání Aplikace poskytne Společnosti přímo či nepřímo osobní údaje třetích osob (Dotčené osoby), prohlašuje, že
disponuje všemi souhlasy Dotčených osob ve formě vyžadované Právní úpravou ochrany osobních údajů, které jsou ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně
osobních údajů a o změně některých zákonů, potřebné ke zpracování osobních údajů Dotčených osob Odesílatelem/Příjemcem a k poskytnutí či zpřístupnění
osobních údajů Dotčených osob Společnosti, a to nejméně v rozsahu, za účelem a po dobu uvedenou v odst. těchto VOP.
-
10.6
Odesílatel/Příjemce, dále prohlašuje, že vůči Dotčeným osobám řádné splnil informační povinnost v souvislosti se zpracováním osobních údajů Dotčených osob
a s jejich poskytnutím či zpřístupněním Společnosti, včetně informace o přeshraničním přenosu osobních údajů Dotčených osob ve smyslu poslední vety odst.
10.4 těchto VOP. Zároveň prohlašuje, že souhlasy Dotčených osob podle tohoto odstavce na požádání poskytne Společnosti, a to bez zbytečného odklad
-
10.7
Odesílatel/Příjemce, se zavazuje pro případ, že se kterékoliv jeho prohlášení v tomto článku těchto VOP ukáže jako nepravdivé nebo se takovým stane a v
této
souvislosti budou Společnosti uloženy jakékoliv sankce, v plné míře odškodnit a nahradit Společnosti jakékoliv související náklady.
-
10.8
Odesílatel/Příjemce fyzická osoba, bere na vědomí, že Společnost, při vybraných činnostech v rámci poskytování služeb Hybridní pošty, pověřila zpracováním
osobních údajů, třetí osoby, jako zprostředkovatele. Seznam třetích osob, zprostředkovatelů, je zveřejněn na portálu www.zelenaposta.cz.
-
10.9
Odesílatel/Příjemce fyzická osoba bere na vědomí, že svá práva vůči Společnosti může uplatňovat v souladu s ust. § 12 a 21 zákona č. 101/2000 Sb., o
ochraně
osobních údajů a o změně některých zákonů.
-
10.10
Společnost ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů informuje
Odesílatele/Příjemce, že poskytnuté osobní údaje zpracovává za dohodnutým Účelem pouze v rozsahu a způsobem, který je potřebný k řádnému plnění Služby v
informačním systému „Zelená pošta“.
-
10.11
Společnost je oprávněna započít se zpracováním osobních údajů ode dne uzavření Smlouvy. Společnost prohlašuje, že je odborně, technicky, organizačně a
personálně způsobilá zpracovávat osobní údaje; bezpečnost zpracování osobních údajů je zaručená bezpečnostními opatřeními, které odpovídají způsobu
zpracování osobních údajů a byly přijaty v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, a o změně některých zákonů ve znění pozdějších
předpisů.
-
10.12
Společnost je povinná smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, a o změně některých zákonů v znění pozdějších předpisů, chránit osobní
údaje Odesílatele/Příjemce, které mu byly zpřístupněny na plnění této Smlouvy. Společnost je zejména povinná:
-
a.)
zachovávat mlčenlivost o osobních údajích Odesílatele/Příjemce, přičemž tato povinnost trvá i po zániku této smlouvy,
-
b.)
zajistit ochranu osobních údajů před odcizením, ztrátou, poškozením, neoprávněným přístupem, změnou nebo rozšiřováním,
-
c.)
neposkytovat a nezpřístupňovat osobní údaje zákazníků Odesílatele/Příjemce třetím osobám kromě třetích osob, zprostředkovatelů, které jsou
zveřejněny na
portálu www.zelenaposta.cz,
-
d.)
dodržovat ostatní ustanovení zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů v znění pozdějších předpisů.
-
10.13
Společnost je povinna vždy po zániku této smlouvy zlikvidovat osobní údaje Odesílatele/Příjemce, pokud zákon nestanoví jinak.
-
11.1
V případě neoprávněného užíváni uživatelského profilu nebo přihlašovacího jména a hesla Odesílatele/Příjemce je Odesílatel/Příjemce povinen okamžitě
uvědomit Společnost. Odesílatel/Příjemce v plném rozsahu odpovídá za jakékoliv činnosti realizované pod jeho přihlašovacím jménem a heslem a v
uživatelském
profilu.
-
11.2
Užití Služby pro jiný než definovaný účel je zakázáno. Odesílatel/Příjemce prohlašuje, že Službu nebude užívat pro účely, které jsou v rozporu s obecně
závaznými právními předpisy a těmito podmínkami.
-
11.3
Odesílatel/Příjemce bere na vědomí, že Společnost je oprávněna poskytovat služby hybridní pošty rovněž prostřednictvím svých smluvních partnerů
(Provozovatel poštovních služeb), s kterým má uzavřenu smlouvu ve smyslu § 5 zák. č. 29/2000 Sb., o poštovních službách.
-
11.4
Veškerá komunikace a jakékoliv právní úkony směrující k založení, změně nebo ukončení právních vztahů, které souvisí s užíváním Aplikace nebo se Smlouvou,
včetně těch, které vyžadují písemnou formu, budou uskutečněny prostředky dálkové komunikace, konkrétně prostřednictvím elektronické pošty, a to i bez
elektronického podpisu.
-
11.5
Společnost si vyhrazuje právo oznamovat jakékoliv skutečnosti související s poskytováním Služby prostřednictvím elektronické pošty na primární
elektronickou
adresu uvedenou Odesílatelem/Příjemcem v uživatelském profilu. Odesílatel/Příjemce může zasílat elektronickou poštu Společnosti na emailovou adresu
obchod@zelenaposta.cz.
-
11.6
Elektronická pošta se považuje za doručenou dnem následujícím po dni jejího odeslání na emailovou adresu podle tohoto odstavce.
-
11.7
Společnost a Odesílatel/Příjemce se dohodli, že všechny spory, které vzniknou z této smlouvy nebo v souvislosti s ní, budou rozhodovány obecným místně
příslušným soudem České republiky.
-
13.1
Vztahy Společnosti a Odesílatele/Příjemce se řídí těmito všeobecnými podmínkami, obecně závaznými předpisy platnými na území České republiky, a to v
uvedeném pořadí.
-
13.2
V případě, že mezi Společností a Odesílatelem/Příjemcem je uzavřená zvláštní Smlouva o poskytování služeb, platí v případě odlišnosti ustanovení mezi
zvláštní smlouvou a těmito podmínkami úprava sjednaná mezi Společností a Odesílatelem/Příjemcem ve zvláštní smlouvě o poskytování služeb.
-
13.3
V případě, že tyto VOP obsahují ustanovení, která jsou ve vztahu k Odesílatelům/Příjemcům jako spotřebiteli nepřijatelnou obchodní podmínkou ve smyslu
obecně závazných právních předpisů, taková ustanovení se na vztah mezi Společností a Odesílatelem/Příjemcem nebudou aplikovat.
-
13.4
V případě, že jakékoliv ustanovení těchto VOP je nebo se stane neplatným, neúčinným a/nebo nevykonatelným, není tím dotčena platnost, účinnost a/nebo
vykonatelnost ostatních ustanovení všeobecných podmínek, pokud to nevylučuje ve smyslu obecně závazných právních předpisů samotná povaha takového
ustanovení.
-
13.5
Společnost je oprávněna změnit nebo úplně nahradit tyto VOP (dále „změna“). Tuto změnu Společnost zveřejní elektronicky a/nebo zveřejněním v zasílaném
obsahu spolu s určením její platnosti a účinnosti, přičemž zveřejnění Společnost zajistí nejpozději 15 dní před účinností změny. Pokud Klient se změnou
podmínek nebude souhlasit, může před datem účinnosti změny Smlouvu vypovědět. Smlouva v takovém případě skončí dnem účinnosti změny. V případě, že Klient
do
data účinnosti změny Smlouvu nevypoví, řídí se vzájemné vztahy Společnosti a Odesílatele/Příjemce ode dne účinnosti změny změněnými všeobecnými
podmínkami.
-
13.6
Užíváním portálu Odesílatel/Příjemce bez výhrad přijímá tyto VOP, které jsou pro Odesílatele/Příjemce v plném rozsahu závazné. Užívání portálu a Služby je
dobrovolné. Pokud Odesílatel/Příjemce nesouhlasí s jakýmkoliv ustanovením těchto podmínek nebo jejich pozdější úpravy, je povinen okamžitě ukončit užívání
portálu a Služby.
-
13.7
Společnost zveřejní VOP na portálu www.zelenaposta.cz.
-
13.8
Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem zveřejnění na portálu www.zelenaposta.cz a účinnost 15. dnem od jejich zveřejnění na
portálu.